Rihat Minda


Tuesday 14 February 2012

Najib Razak: BR1M @ RM500 Talian Hayat BN/UMNO.
Posted on Tuesday, February 14 @ 02:14:56 PST
Dilulus untuk paparan oleh saddiqsigaraga

PendapatOleh: mohdnoorawang

"JANGAN AMBIL MUDAH BR1M@RM500. SATU SATU TAKIAN HAYAT UTAMA BN/UMNO PRU13.

Dari sumber yang rapat dengan "rumah UMNO" peluang BN/UMNO PRU13, satu satunya pilihanraya umum yang sukar diramal oleh risikkan tentera atau militray officer, mata mata gelap polis, (SB), KEMAS, Polis , JKKK dan NGOs yang pro umno kerana wang dan pangkat.

Dari risikkan tersebut, Najib Razak percaya 100 peratus laporan risikkan tentera atau laporan militray officer. Najib atau BN/UMNO cukup terdesak dan berada diambang kesukaran untuk menang dengan dua pertiga dalam dewan parlimen.

Laporan dicadang kepada Najib Razakuntuk menang PRU13 ialah dengan sogokkan wang kepada pengundi seluruh Malaysia. Dengan kata lain Najib Razak BN/UMNO bergantung sepunuhnya kepada borang BR1M atau wang RM500 sebagai talian hayat yang utama . Malah dalam laporan risikkan tentera BR1M atau RM500 kepada penduduk Malaysia perlu dilibat gandakan pemberiannya.

Di Selangor khabarnya Najib Razak mahu BN/UMNO menang dengan apa cara dan bentuknya asalkan BN/UMNO dapat menguasai semual selepas PRU13. Jika BN/UMNO dan Najib Razak BR1M atau RM500 perlu banyak menabukan kepada rakyat Selangor.

Jika laporan atau risikkan tentera itu tepat, maka Naib Razak akan menggunakan BR1M atau RM500 sebagai teknik yag berkesan untuk menang dengan mudah dan berkuasa semula selepas PRU13.

Pernah kami paparkan dalam TKO dan dililus terbit oleh sidang TKO mengenai isu BR1M atau wang RM500 salah satu talihayat dan modal politik umno yang paling berkesan untuk rakyat kembali memberi undi kepada BN/UMNO dalam pilihanraya umum akan datang.

Kami anggap RM500 atau BR1M salah satu sogokkan wang kepada pengundi terutam pengundi dan penyokong UMNO seluruh Malaysia terutam bangsa Melayu dan bumiptra. Malah kami anggap BR1M atau RM500 salah satu punca pakatan rakyat "tersekat" dan "berhenti" dalam arus gerak kerja dan pada hari mengundi.

Risikkan tersebut juga menyentuh kedudukkan Perak dalam PRU13, peluang BN/UMNO belum nampak menang dengan mudah. Dan BR1M adalah satu satu jalan untuk BN/UMNO menang.

Di Kedah peluang BN/UMNO PRU13 ada tanda menang jika taburan BR1M atau wang RM500 digerak secara besar besaran untuk tarikan rakyat kedah memangkah BN/UMNO piluahnraya umum akan datang.

Begitu juga Di Pulau Pinang peluang BN/UMNO belum kelihatan ada kemenangan untuk menawan semula. Namun BN/UMNO perlu menggunakkan BR1M atau wang RM500 sebagai penghalang kekuatan pakatan rakyat.

Dalam loporan itu juga menyentuk kedudukkan negeri seperti Negeri sembilan, Pahang, Perlis, Terengganu BN/UMNO perlu menaburkan sebanyak banyak BR1M atau wang RM500 sebagai talian hayat untuk BN/UMNO berkuasa semula.

Di Melaka modas operandinya sama dengan BR1M atau RM500 adalah salah satu gerak kerja untuk BN/UMNO berkuasa semula. Dengan BR1M atau wang RM500 faktor utama untuk BN/UMNO BERKUASA DAN MEMERINTAH SEMULA TERMASUK NEGERI NEGERI PAKATAN RAKYAT.

Di Kelantan risikkan juga berujah dengan BR1M atau wang RM500 BN/UMNO dapat menawan semual Kelantan dari PAS. Dengan itu BR1M adalah senjata utama yang akan dilakukan oleh BN/UMNO dalam PRU13.

Negeri Sabah dan Negeri Sarawak dalam laporan risikkan dengan taburan BR1M atau RM500 kepada penduduk bumitputra Sabah dan Sarawak menutakan lagi tabung simpanan BN/UMNO dalam PRU13. Malah dalam laporan risikkan kepada Najib Razak kedua dua negeri tersebut masih kuat atau solid kepada BN malah Sabah dan Sarawak penentu menang dan berkuasa Najib Razak dalam PRU13.

Di negeri Johor kedudukkan BN/UMNO masih setia kepada parti memerintah. Namun BR1M wang RM500 adalah talian hayat UMNO/BN untuk kekal berkuasa, jika tidak penyokong UMNO Johor tidak memberi undi solid kepada BN/UMNO PRU13.

Jika benar laporan dan risikan tersebut dengan kerja keras dan banyak menabur wang RM500 atau BR1M sebagai jalan utama untuk BN kekal berkuasa adalah salah satu kerja jahat Najib Razak.

Kita tunggu laporan terakhir pula sebaik sahaja dewan dibubarkan kelak. Yang pasti laporan dan risikkan KEMAS, SB, POLIS TIDAK MENJADI SANDARAN KEPADA NJIB RAZAK. RISIKKAN DAN LOPORAN TENTERA DIUTAMAKAN OLEH NAJIB RAZAK.

Bagaimana pula pakatan rakyat untuk menghadapi BR1M atau wang RM500 ?.PRU13 sudah dekat ni?.......................


Nota:


Dulu rasuah masa nak mengundi ( senyap2) tapi kini terang terang, oleh itu rakyat kene faham duit yang diberi bukan duit dari kocek Umnoo tapi duit kita juga , ambik jer, masa PRU13 undi PR sbb sebaik menang kat 4 negeri berbagai program kebajikan telah dilaksanakan , masa Umno perintah apa yang rakyat dapat, ???

No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Map

Blog Archive