Rihat Minda


Thursday 11 June 2009

Bunuh umat Islam yang sedang solat, satu tindakan bacul

tragedi masjid al furqan thailandKejam dan tidak berperikemanusiaan! Mungkin itu yang dapat digambarkan tentang pembunuhan 11 jemaah ketika solat isyak di Masjid Al-Furqan di Kampung Air Tempayan, 50 kilometer dari bandar ini kira-kira pukul 8.50 malam tadi (waktu Malaysia).

Setelah melepaskan tembakan dari dua pintu masuk masjid, enam penyerang itu dikatakan masih tidak berpuas hati dan masuk ke dalam masjid sebelum melepaskan beberapa das lagi tembakan bagi memastikan jemaah terbabit benar-benar mati.-Utusan Malaysia

Sesungguhnya orang yang melakukan aksi ganas ini adalah kalangan mereka yang bacul dan penakut. Mereka gentar berhadapan dengan umat Islam di medan pertempuran dan hanya berani bertindak bila umat Islam sedang solat.

Segelintir penduduk mendakwa bahawa ini adalah tindakan pihak tentera, bertujuan untuk membangkitkan kemarahan tentera pemisah Islam di Selatan Thailand.

Ia juga dilakukan bagi mewujudkan suasana ketakutan serta sebagai alasan untuk tentera Thailand meneruskan peperangan dengan tentera pemisah.

Walau siapa pun yang lakukan perkara ini, hakikatnya mereka akan dilaknat Allah. 11 syuhada yang terkorban dihadapan Allah itu pasti akan diganjari nikmat syurga. Pemergian tragis mereka itu tidak sesekali melemahkan semangat juang para mujahid yang akan menuntut bela atas kematian mereka.

Bangkitlah tentera Allah, ajarkan musuh-musuh Allah itu dengan erti kemanusian. Tunjukkan mereka jalan pulang ke pangkal jalan atau habiskan sahaja nyawa mereka jika masih mahu memerangi umat Islam.

Kedamaian tidak akan tercapai di Selatan Thailand selagi Kerajaannya mengamalkan sikap konfrontasi dengan pejuang Islam disana.

No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Map

Blog Archive