Rihat Minda


Sunday 18 November 2012

JANGAN polimikkan dan dijadikan isu besar siapa PM Malaysia.
Posted on Sunday, November 18 @ 17:07:40 MYT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Umum Oleh: mohdnoorawang

"Mukhtamar PAS yang terkahir sebelum PRU13 tamat. Namun ada juga kapak tumbul berbunyi riuh rendah. Yang mana usul dewan ulama PAS bersuara dengan dengan nada "agar PERDANA MENTERI MALAYSIA diserahkan kepada Dato' Seri Haji Hadi Haji Awang jika dapat menawan Putrajaya. Usul itu ada baik dan ada cacatnya.

Dari kacamata pandangan umum Tuan Guru Dato' Seri Haji Hadi Bin Haji Awang tidak sesuai menjadi perdana menteri Malaysia. Tempat beliau adalah yang paling sesuai ialah penasihat khas perdana menteri . Atau menjadi orang yang utama dalam setiap keputusan yang bakal dilaksanakan sebelum luluskan oleh parlimen Malaysia.
Kita tidak mahu satu satu keputusan dan cadangan diputuskan oleh perdana menteri secara mutlak seperti apa yang berlaku dalam barisan nasional. Walaupun BN/UMNO dikatakan berbincang dalam kebinetnya. Namun keputusan dan PM menjadi kata putus. Sebab itu terlalu banyak kejahtan dan penyelewangan dalam kabinet BN/UMNO. 

Kedua isu siapa perdana menteri Malaysia jika dapat menawan Putrujaya PRU13 tidak perlu dijadika polimik politik dan dijadikan isu perbincangan secara terbuka.Jangan mengundang fitanah yang panjang dan dijadika modal politik bodoh BN/UMNO.

Ketiga kami cukup setuju dalam mukthamar tersebut semua pemimpin tertinggi PAS pusat dan negeri "jangan panjang tangan dan kemaruk mikekropene wartawan teritam surat khabar yang menjadi lidah parti syaitan yang dikenali. Begitu juga dengan wartawan tv dam media pro BN/UMNO. kita serahkan kepada pemimpin dan pemimpin tertinggi parti dalam satu satu isu.

Keempat, Ucapan Tuan Guru Dato' Seri Haji Hadi perlu disebarkan secara meluas kepada semua rakyat Malaysia yang ingin tahu kebenaran dan kebaikakan parti yang bernama PAS. Malah Tuan Guru Dato' Nik Aziz mencadangka ucapan Tuan Guru Haji hadi dijadikan text atau bahan untuk khutbah Jumaat.
Akrinya kepada pemuda PAS ambillah pedoman dan iktibat dalm setiap komen dan pujian semasa bermuktamar dan disarankan mengadakan buku atau mencetak ucapan tuan guru Presiden PAS ucapan utamanya.
Ayuh kita gerakkan dan deraskan dengan maklumat terkini kepada masyarakt pengundi dengan isu isu dan kejahtan BN/UMNO serta apa yang berlakubagi memberi faham kepada pengundi di Malaysia.
Akhirnya diseru kepada pemimpin PAS, jangan pentingakan individu, jika nama nama nya tidak dicalunkan semual pada PRU13 jangan merajuk dan bakar kelambu atau menjadi musuh dalam selimut,
Untuk calun calun PAS pada PRU13 perlu diambil kira perfomencenya ketika menjadi wakil rakyat yang lalu. Kerana hampir 35 % wakil rakyat PAS yang lalu tiada semangat juang dan sentiasa lari dari warga pengundi,
sekian, Yang pasti sentiasa bersedia menghadapi isu dan fitnah dari BN/UMNO yang sudah reput.

No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Map

Blog Archive