Rihat Minda


Friday 23 December 2011

Hasan: Saya sedia temu kepimpinan parti bila-bila masa

TERKINI @ 12:50:38 PM 24-12-2011
December 24, 2011

KUALA LUMPUR, 24 Dis — Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali berkata beliau bersedia bertemu dengan kepimpinan tertinggi parti itu pada bila-bila masa untuk memberikan penjelasan berhubung polemik yang berlaku sejak dua minggu lalu.

Bercakap pada sidang media di kediaman rasminya di Pinggiran Taman Tun Dr Ismail, Hasan(gambar) juga menjelaskan sehingga kini belum menerima sebarang surat rasmi daripada parti.

“Saya belum menerima surat lagi tapi apa pun untuk mencari kedamaian, demi mengelakkan polemik dan demi mengelakkan kegusaran di kepala dan hati saya bersedia (bertemu) pada bila-bila masa.

“Kalau panggil selepas Subuh saya datang, kalau panggil selepas tengah malam juga saya datang kerana saya akur kepada kepimpinan parti,” katanya.

Mesyuarat Lajnah Politik PAS Pusat memutuskan untuk memanggil Hasan, Bekas timbalan presiden PAS Nasharudin Mat Isa dan Ketua Penerangan PAS Selangor Saari Sungip untuk memberikan penjelasan berhubung beberapa isu berbangkit baru-baru ini.

Kata Hasan pertemuan dengan kepimpinan tertinggi parti akan menjadi platform untuk membuat penjelasan selain berpeluang mendengar pandangan parti tentang kontroversi yang berlaku.

“Saya memerlukan pandangan pimpinan mengenai polemik yang berlaku dan saya juga mempunyai pandangan dan input-input untuk disampaikan kepada kepimpinan tertinggi parti,” katanya.

Selain itu, Hasan yang juga Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor akur dengan arahan parti agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung dalaman parti kepada media.

“Selepas ini kecuali kalau ada perkara yang memerlukan penjelasan dengan segera baru saya akan membuat sidang media,” katanya.


KOMEN SAYA,

Saya cadangkan Dato' berhubung terus dengan Dato' Tuan Ibrahim Tuan man, x perlu tunggu surat jemputan..kerana ni masalah keluarga jer (dalaman parti).


No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Map

Blog Archive