Rihat Minda


Sunday 26 April 2009

BERITA TERKINI

Pengerusi dan Ajk Surau Al- Muttaqin mengucapkan:-
TAHNIAH !!! kepada Ust. Abu Bakar Yang telah dipilih untuk menjadi Nazir dan Kpt (B) Nazarudin Yahya menjadi Timbalan Nazir Masjid As Salam Bukit Sentosa mulai 1 Jun 2009., pemakluman secara rasmi akan umumkan selepas mendapat Watikah dari Sultan Selangor.

Untuk makluman, pada Mesyuarat Agong Khas yang diadakan semula , 4 nama telah dicalonkan untuk Jawatan Nazir dan setelah undian dijalankan, keputusan adalah seperti berikut:-

1. En Abu Bakar Yang - mendapat 278 undi
2. Kpt (B) Nazarudin Yahaya- mendapat 221 undi
3. Lt.Kol Mohd Rahib- mendapat 54 Undi
4. En Musa b Hussein- mendapat 222 undi

Memandangkan hanya 3 calon yang perlu dikemukakan kepada JAIS, maka 3 calon yang mendapat undi tertinggi layak dikemukakann kepada JAIS iaitu No 1,2,4., Setelah ditapis, pihak Penyelaras Jais Hulu Selangor telah memutuskan Ust. Abu Bakar Yang paling layak  dipilih dan namanya akan dikemukan kepada Pihak JAIS untuk kelulusan, pemakluman secara rasmi akan dibuat selepas mendapat Watikah dari Sultan Selangor.

Bagi Jawatan timbalan Nazir, calon yang dikemukakan 3 orang, tetapi layak satu nama sahaja iaitu En Mohd Yusoff Abd Rahman yang mendapat 214 undi , bagaimanapun Pihak JAIS mendapati beliau tidak layak kerana menjadi Ahli Majlis Daerah Hulu Selangor, oleh itu salah satu nama dipilih dari baki 2 calon nazir, pihak JAIS telah bersetuju memilih Kpt (B) Nazarudin Yahaya memandangkan beliau telah bersara dari ATM dan boleh memberi penumpuan kepada Masjid .

Kami berharap J/Kuasa baru Masjid As Salam dapat memberikan khidmat  dengan penuh keikhlasan, meningkatkan  perhubungan erat dengan semua surau-surau yang berada dibawah khariahnya, membaiki segera prasarana masjid yang rosak , bocor, membaik pulih bilik air/tandas yang kotor, mencantikan  landskap , mengecatkan semula masjid dan paling penting mempertingkat dan memperbanyakkan aktiviti masjid untuk semua peringkat usia. 

No comments:

Post a Comment

FEEDJIT Live Traffic Map

Blog Archive